نقش کاکتوس ها در جذب تشعشعات مضر

کاکتوس ها و جذب تشعشعات مضر:

 

13391299_1070204586387641_1923958405_n

 

ممکن است این اواخر نظیر این جملات زیاد به گوشتان خورده باشد : ” کنار مودم وای فای کاکتوس بگذارید”, ” کاکتوس امواج مضر موبایل را جذب می کند”و ….

اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟

پیش از این که به نقش گیاهان به ویژه کاکتوس در جذب تشعشعات مضر بپردازیم . لازم است به تاثیر کلی این گیاهان در کاربران و افرادی که روزانه به واسطه استفاده از وسایل الکترونیکی با امواج الکترونیکی سر و کار دارند بپردازیم:

سازمان ناساي آمريكا طي تحقيقي جامع كه از دهه 1980 آغاز شده بطريق علمي ثابت كرده است افرادي كه پس از صرف ساعات طولاني مقابل كامپيوتر افسرده و خسته مي شوند ، مي توانند با بهره گيري از گياهان خانگي ، نشاط خود را مجددا” بدست آورند . اين گياهان انواعي چون پيچك انگليسي ، سوسن و سنبله فيلي را شامل مي شوند . در اين ميان دو گياه كاكتوس Aloe vera و كاكتوس Easter به دليل قابليت جذب آلاينده ها در هنگام شب ، بهتر است درون اتاق خواب قرار داده شوند .

اين گياهان در طول شب دي اكسيد كربن را جذب و اكسيژن آزاد مي كنند . فرآيندي كه اكثر گياهان تنها طي روز و حين پروسه فتوسنتز انجام مي دهند .

img_1252

بر اساس آخرین تحقیقات معلوم شده  است که گیاهان ،  مخصوصا کاکتوس ها که نمونه ا ی از گیاهان با ساقه های پر آب و  برگ پهن و تیغ دار هستند خاصیت منحصر به فردی در جذب امواج بخصوصامواج الکترومغناطیس دارد. این گیاه تشعشعات و نویز های گوشی های همراه و پارازیت های ماهواره را به خود جذب و سپس آن را در قالب انرژی بی ضرر در درون هوا منتشر می کند .

تیغ های سطح کاکتوس همچون آنتن های گیرنده ای قوی امواج مخرب و مزاحم محیط ما را جذب می کنند. میزان جذب این امواج در کاکتوس بسیار بالاتر است به همین دلیل ایجاد مزرعه کاکتوس مانند مزرعه آفتابگردان در کنار مناطقی که سطح امواج الکترومغناطیس بالاست در دستور کار قرار دارد و به دلیل قابلیت جذب آلاینده ها و مواد سمی در هنگام شب، بهتر است گلدان کاکتوس را درون اتاق خواب قرار دهید.

براساس مطالعات صورت گرفته ، كاكتوس مي تواند تشعشعات مضر موجود در اتمسفر را جذب نموده و سپس آن را در قالب انرژي بي ضرر در درون هوا منتشر نمايد . در اين راستا يك كودكستان و مركز گلخانه اي در بحرين اقدام به تبليغ وسيع در اين زمينه كرده و با نصب آگهي همگان را تشويق به خريد كاكتوس كرده كه اين تلاشها مورد حمايت شهرداري ها و متخصصان وزارت كشاورزي بحرين قرار گرفته است .مردم بحرين نيز با استقبال فراوان از نتايج منتشره اقدام به خريداري كاكتوس نموده اند .متخصصان بحريني نيز ضمن تائيد يافته هاي بدست آمده ، اذعان داشته اند كه گياهان خانگي مجموعا” در قالب فيلترهاي قوي هوا عمل كرده و با جذب آلاينده ها و مواد سمي ، به حفظ سلامت انسانها كمك مي كنند . كاكتوس نيز دراين ميان از جمله گياهاني است كه نگهداري و پرورش آن به دليل عدم نياز آب فراوان ، فوق العاده ساده است .

 

پست یکی از کاربران اینترنت را مشاهده می کنید که میزان جذب امواج مضر توسط کاکتوس ها را مورد آزمایش قرارداده است
پست یکی از کاربران اینترنت را مشاهده می کنید که میزان جذب امواج مضر توسط کاکتوس ها را مورد آزمایش قرارداده است

 

 

بنابر این ریسک زیادی انجام نداده اید اگر یک کاکتوس یا ساکولنت را روی میزکارتان قرار داده و همراه با زیباتر و مطبوع کردن محیط کارتان قدمی در حفظ سلامتتان کرده باشید.

 

[button color=”green” size=”big” link=”http://cactistore.ir” target=”blank” ]ورود به فروشگاه آنلاین کاکتوس و ساکولنت[/button]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اشتراک گذاری