Crassula BUDDHA’S TEMPLE | کراسولا بودا تمپل

Crassula_budda's_temple_810

خانواده: (Crassulaceae (succulent

نام علمی: Crassula cv. BUDDHA’S TEMPLE

نام فارسی: کراسولا بودا تمپل (معبد)

واژه شناسی: به علت ظاهر مخروطی شکلش که توسط برگ هایش بوجود می آید به معبد بودا تشبیه می کنند و به آن BUDDHA’S TEMPLE می گویند .

نام های دیگر: Crassula Kimnachi’ ,Crassula deceptor cv Kimnachii’ , Crassula Myron Kimnach

زیستگاه اصلی:  آفریقای جنوبی

شکل ظاهری:

این ساکولنت به صورت برگ های گوشتی متحد المرکز  شکل دار که به صورت طبقه ای و روی هم با ساخت شکل مواج و رنگ بین سبز که رشد می کنند که شکل مخروطی شکلی را بوجود می آورند و پاجوش های زیادی تولید می کند و پس از رشد به حالت درختچه ای در می آید .

 دارای  گلهای سفید  رنگ دارد که بعد از دوره رشد کامل بیرون می آیند

خاک : خاک پر شن و دارای زه کشی مناسب است.

نور: نور زیادی نیاز دارد . نور مستقیم آفتاب بهترین نور برای این ساکیولنت است .

دما: به گرما حساسیت نشان نمی دهد ولی به سرما حساس است و در یخبندان حتما باید در جای گرم نگه داشته شود . در زمستان در شب حتما داخل منزل نگه داری شود و در روز زیر آفتاب ببرید .

آبیاری: در تابستان به طور منظم آبیاری شود و بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود.در زمستان آبیاری را کمتر کنید و هر وقت دیدید به آبیاری نیاز دارد آب دهید .

کود دهی:  در تابستان که فصل رشد آن می باشد  کود داده شود.

کشت دهی:

این گیاه از طریق قلمه خیلی راحت تکثیر می شود.به این صورت که اجازه دهید ساقه ی گیاه به اندازه کافی بلند شود و سپس قسمت گل آذین آن را جدا کرده و بکارید،خیلی زود ریشه خواهد زد.ساقه ی باقی مانده هم به زودی پاجوش های زیادی تولید خواهد کرد.

تصاویر: برای بزرگتر دیده شدن بر روی تصاویر کلیک نمایید

Crassula_buddahs_temple_top_810
شکل طبقه ای برگ ها Crassula buddahs temple
Crassula_buddha's_temple_young_810
Crassula buddahs temple در حال رشد
crassula-buddha-s-temple-
گل های Crassula buddahs temple

۱۱ دیدگاه

  1. با سلام،
    ممنون از سایت خوبتون. من نمونه ای از کاکتوس کراسولا معبد رو دو هفته پیش از یک بازار گل خریداری کردم. البته شکل کاکتوس من با آنچه در وب سایت شما نمایش داده شده است، کمی تفاوت دارد و سه گوش می باشد (با لبه های تیز). سن آن ۵ سال است. هفته ای یک بار آبیاری می کنم و در داخل منزل پشت پنجره غربی نگهداری می شود. اما بعد از گذشت دو هفته، بدنه آن حالت سفتی و محکمی خود را از دست داد و کم کم در حال چروک شدن است. خیلی نگران این کاکتوس هستم. لطفا مرا راهنمایی کنید.
    با سپاس

    1. سلام ، سپاسگزارم
      در مورد ظاهر باید عرض کنم ساکولنت شما یکی از واریته های همین گیاه است چون واریته ی سه گوش این گیاه نیز وجود دارد.
      این گیاه همانطور که گفته شد به نور زیادی احتیاج دارد و مستقیم. همچنین آبیاری باید نسبت به نور اندازه شود. که احساس می کنم شما این میزان را رعایت نکردید..کمی ابیاری بیشتر کنید احتمالا دوباره سرحال می شود ولی نور را حتما لحاظ کنید

  2. از راهنمایی شما و زمانی که گذاشتید، بسیار سپاسگزارم.

  3. سلام-یه کراسولا معبد دارم داره از ریشه پوسیده میشه -لطفا مراحل قلمه زدن رو با جزئیات بهم بگین-ممنون

    1. سلام دوست عزیز ، این ساکولنت از انواع سخت قلمه هاست و قلمه زدن ممکن است مدتی طول بکشین. قسمت مورد نظر را بردارید و در ترکیب پرلیت و ماسه قرار بدید تا ریشه بزند و در این مدت مقدار کمی آب به گلدان بدهید

  4. سلام و درود بر شما
    کراسولای معبد من زیر نور ، قسمت های پایین آن دچار سوختگی شد البته شما فرمودید باید آبیاری رو بیشتر کرد ولی در این فصل امکان خراب شدن ریشه وجود ندارد اگر آبیاری رو بیشتر کنم
    ممنون می شم راهنمایی کنید
    سپاسگذارم

    1. سلام… با توجه به فصل پیش رو آبیاری متعادل کفایت می کند ، همچنین بواسطه زاویه تابش خورشید پیشنهاد می شود محل قرارگیری را تغییر ندهید چون احتمال آفتاب سوخنگی در این فصل کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اشتراک گذاری